Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
1407  Tworzenie różdżek, buław, zapisywanie pergaminów, pisanie ksiąg, tworzenie mikstur i innych wyrobów magicznych i zielarskich.  odrzucony   Roerin    6.3.2006 21:43 




Komentarze:

Autor  Treść 
Roerin 
6.3.2006 21:43 
Jakimś sporym kosztem many, lub pomysłowo, jak z truciem broni. Niespotykany surowiec dla róźdżek i buław, dla pergaminów - kupno papieru i przyborów do pisania, cały proces w pozycji wypoczywającej w którymś z pomieszczeń w gildii (nie sypialnia! biblioteka?), dodatkowo za zgodą jej mistrza(może proste zadania? W których uczyłby takiego sposobu na zarabianie?). Porozrzucane po świecie surowce, limitowałyby przyrost doświadczenia za poprawnie wykonany przedmiot. Im trudniejszy do zdobycia tym cennniejszy i bardziej punktowany, np. zdobycie cennniejszego niż popularny surowiec wymagałoby podniesienia umiejętności tak aby przedostać się po niego niepostrzeżenie, będąc powiedzmy niewidzialnym.
W grze powinna być możliwość zdobywania doświadczenia za pomocą innej, drugiej drogi niż rąbanka, czyli wykorzystania dostępnych umiejętności praktycznych i ekonomii aby jednak mieć srodki na rozbudowywanie postaci. Jeśli chodzi o własne wyroby tutaj: magiczne nie musiałoby to oznaczać likwidacji sklepów, wręcz przeciwnie mogłoby to wprowadzić jakiś zaczątek trochę mocniej skomplikowanej ekonomii. Opłacałoby się kupować zwoje w mieście słynącym z pracowitszej ilości skrybów niż leni i rozbójników. Z drugiej strony nie widzę za bardzo miejsca dla takiej umiejętności w którejś z obecnych gildii, więc może kiedyś dla jakiejś przyszłej, np. barda, chyba że odebrano by sklepom dostawy towarów inną drogą niż z gildii produkującej właśnie te wyroby, a także usunięto takie wyroby ze sklepów innych gildii, lub po prostu powstałby jakiś hipertarg z tymi wszystkimi wyrobami. Pozdrawiam. 
Lam 
7.3.2006 14:41 
Do 1 (tworzenie magicznych wyrobów):
- jeśli chodzi o wbijanie w te przedmioty dowolnego czaru, który się zna, odpada - niektórym nie można pozwolić na takie używanie, bo byłoby to przegięcie, inne ze względów technicznych nie działają wcale, działają inaczej lub również umożliwiają przegięcia,
- jeśli chodzi o jakiekolwiek składanie dwóch lub więcej składników w celu otrzymania jakiegoś magicznego przedmiotu, to nic nowego - kilka zadań na tym polega, były także próby stworzenia zielarstwa - listy ziół, listy kombinacji - możliwych do uzyskania z nich mikstur/trucizn i listy miejsc występowania poszczególnych składników... ale raczej nie próby stworzenia, tylko próby namówienia kogoś na stworzenie - bezskuteczne oczywiście,
- jeśli zaś chodzi o minizadania polegające na zdobyciu składników na miksturę i zrobienie jej samemu lub zlecenie zrobienia komuś, to istnieją (pamiętam o dwóch takich zadaniach w tej chwili), więcej może zaistnieć, kiedy ktoś napisze.

Do 2 (doświadczenie bez rąbanki): pomyliłeś mudy, Arkadia ma inny adres (podałbym, ale nie pamiętam). Tu jest bitewny mud zręcznościowy, Lac :) Oczywiście my też lubimy urozmaicacze i zadania, ale plan wplecenia ich na sztywno w przebieg gry został zatwierdzony w czerwcu 1998 i od tamtej pory został wykonany w 0,1% [1‰ (nie wiem, czy promil się pozwoli wkleić, ale napisałem go tu)].

Czyli połowa odrzucona, połowa kiedy indziej. 
* Lam 
7.3.2006 14:42 
zmiana stanu: nowy -> odrzucony 




Główna : pomysły