Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
214  Przydałaby się funkcja, dzięki której można by sprawdzić czy mob (który np. daje zadanie) może mówić.
Moby najczęściej milczą z powodu:
1) bycia pod wpływem czaru wyciszenie (to, że jest wyciszony można sprawdzić funkcją "isaffected");
2) przebywania w strefie ciszy (to flaga pomieszczenia b14, ale jakoś nie widzę funkcji umożliwiającej sprawdzanie przez moba, czy stoi w pomieszczeniu o fladze b14);
3) przemiany w nie mogącą mówić rasę (tutaj można, znając oryginalną rasę, porównywać z obecną i jeśli jest zmieniona sprawdzać czy mob ma po przemianie "gadającą" rasę. Niby nie głupie, ale chyba lista byłaby dość długa).
Skoro mob może sprawdzać czy widzi gracza (cansee()), to niech sprawdza czy może mu przekazać to, co ma do powiedzenia (cantalk()?).
Osobiście udało mi się zrobić kilka zadań od milczącego marynarza, ale tylko dlatego, że znałem ich treść. Inni (nowi gracze) mogą nie wiedzieć tego, co ja. 
zamknięty   Vertim  Ulryk  18.3.2005 9:10 




Komentarze:

Autor  Treść 
Ulryk 
18.3.2005 23:54 
Od dziś można używać cantalk($n). 
Lam 
19.3.2005 9:10 
Chciałem tylko nadmienić, że cansee($n) sprawdzi, czy $i widzi $n, natomiast cantalk($n) sprawdzi, czy $n może mówić (np. do $i). Aby sprawdzić, czy $i może mówić do $n, oczywiście trzeba cantalk($i). To było moich 5 złotych monet :) 




Główna : pomysły