Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
2357  Tak mi ten pomysł jakoś wpadł ostatnio podczas robienia zadania od Żołnierza:
Komenda "Zakop" "Przedmiot"

Po co coś takiego:
-daję możliwość posiadania własnych kryjówek przedmiotów innych niż przechowalnia [czyli to co chciało by mieć wielu graczy - jakieś miejsce do przechowywania swych skarbów]
-dzięki temu polecenie odkop nabiera jakiegoś sensu [tu mam nadzieję nie będzie żadnych kontr-komentarzy - gdyż odkop używa się jedynie w jakichś 3-4 miejscach]
-może się znajdą jacyś śmiałkowie a'la poszukiwacze skarbów itp. - śledzić kogoś gdzie coś zakopie, albo zwyczajnie przekopać wszystkie krainy dla przyjemności ;)
-daje możliwość tworzenia różnych nowych zadań - przez graczy, klany, może nawet jakieś ogólnomudowe bo z nimi jakoś słabo [czytaj: mało/brak ich] 
nowy     25.1.2008 12:44 


Dodaj komentarz

Komentarze:

Autor  Treść 

25.1.2008 12:51 
Przykładowo:

Zakopuje sobie torbę z jagodami, pośród których jest dajmy na to 2500000 złota po czym wysyłam do wszystkich graczy komunikat:

"W zapomnianej krainie rogaty pan trzęsie wszystkimi...
Aby się do niego dostać, spytaj mrocznych elfów...
Po morzu o czerwieni niemal karmazynowej...
Gdzieś na pustkowiach jest skarb ;)"

Tego typu rzeczy myślę że by trochę urozmaiciły rozgrywkę ;)
A czy by się znalazły osoby chcące się w coś takiego bawić - jak mi się zdaje byłoby kilku ochotników :) 

25.1.2008 13:48 
...i dostajesz po uszach za to, że teraz np. ktoś na 8 poziomie ma 2.5M złotych monet ;)

Ale sama komenda jest wręcz oczywista, choć wymagałoby to, by np. przez ileś czasu widać było ślady zakopania (może dodatkowa umiejka by to maskować czy coś?). 

25.1.2008 14:02 
I co z tego że ktoś ma 2,5M na 8 poziomie?

Jak jest wytrwały to tyle i na pierwszym uzbiera.
W regulaminie jest ograniczenie co do ilości posiadanego złota, a nie ograniczenie co do
"ilość złota/poziom".

Co do dalszej części to wszelkie takie pomysły miałyby sens jak by była możliwość zakopywania ;)

Od razu odpowiem na inne komentarze jakie się nasuwają - skoro już G. ;) wymyślił wariant ze zbyt szybkim wzbogaceniem się, to ktoś inny może wymyślić:
A co jak ktoś jedną postacią na X poziomie zakopie przedmiot dla innej własnej postaci lub dla niej samej na "po restarcie"?
ODP: To samo jakby upuścił na ziemię przedmiot i po restarcie go zaraz podniósł itp. 
Lam 
25.1.2008 15:02 
Nie widzę opcji, aby zakopane przez graczy przedmioty mogły przeżywać restarty muda. Od tego są inwentarze postaci i przechowalnia, w innym przypadku czeka nas nie lada śmietnik (tyle, że nie tak bardzo widoczny podczas zwykłej gry).

Problemem przy wprowadzeniu takiego polecenia jest brak infrastruktury, która pozwalałaby się rozkładać zakopanym przedmiotom. Bułka powinna się dość szybko rozłożyć, znacznie dłużej kamizelka z materiału (ale jednak). Bez tego będzie raczej słabo. 

25.1.2008 16:07 
W moim zamyślę nie miało to być to substytutem przechowalni.
A że ma pełnić poniekąd jej funkcje - wynika tylko z możliwości takiej opcji, jeśli powstanie.
Restarty muda powinny jak najbardziej oczyszczać wszystkie te "skryjówki".

Nie muszą się rozkładać. Póki co nie zauważyłem jakiegokolwiek pomysłu na gnicie czegokolwiek [bronie nie niszczeją, jedzenie też itp. - było to już omawiane gdzie indziej - jeśli pamięć mnie nie myli].

A co do tego że logicznie by wynikało że się powinno coś z nimi dziać pod tą ziemią - hmm - przecież nikt nie zakopywałby czegokolwiek wartościowego pod ziemią bez odpowiedniej konserwacji [opakowanie w jakieś wodoszczelne pojemniki...]

Tak więc można pomyśleć, że przedmioty umieszczane w ziemi mają takie same warunki jak te trzymane w inwentarzu. 

25.1.2008 20:50 
Gnicie da się zrobić uznając je za przyśpieszone niszczenie. Niszczenie zaś można zrobić mając jakąś punktową wytrzymałość przedmiotu. Taką wytrzymałość oczywiście najlepiej byłoby uzyskać ręcznie, tj. ustawić ją dla każdego przedmiotu z osobna, co oczywiście ze znanych nam przyczyn odpada. Żeby to zrobić automatycznie, można ustalić jakieś kryteria dla różnych "grup" przedmiotów a następnie przeliczyć różne wartości, biorąc np. w przypadku miecza pod uwagę: materiał (głównie), magię (tak lub nie) i poziom. Niszczenie przedmiotów typu kamizelka czy zbroja na powietrzu oczywiście nie jest jakoś wybitnie wielkie, ale zakopanie ich mogłoby to odpowiednio przyśpieszać. Wytrzymałość można by za to od razu wykorzystać, uszkadzając przedmioty w trakcie walki, czy to na skutek ciosów wroga czy też magii. Jedyny problem to "wytrzymałość" jedzenia, czyli jego "termin przydatności do spożycia" - tutaj obawiam się, że automatyzacja jest średnio wykonalna, bo nie wiem jak można by automatycznie rozróżnić potrawy szybko psujące się, jak np. świeże mięso, od takiego, które może długo leżeć, jak suszone mięso... 


Dodaj komentarz

Główna : pomysły