Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
2445  czas domyslnie wylaczony   zamknięty   Termi  Lam  6.7.2008 17:56 




Komentarze:

Autor  Treść 
Lam 
6.7.2008 18:08 
Niegłupie!

Doświadczeni gracze, macie chwilę na protesty (słów poparcia nie potrzeba, wszyscy wiedzą, jaka to wspaniała zmiana dla nowicjuszy). 
Ket 
14.7.2008 16:06 
(komentarz nie związany z tematem) 
Ill 
15.7.2008 13:22 
(komentarz nie związany z tematem) 
Ket 
16.7.2008 8:27 
(komentarz nie związany z tematem) 
Brottor 
21.7.2008 23:09 
Ewentualne protesty doświadczonych graczy i tak nie miały by sensu, bo zawsze można sobie włączyć tak, jak było przed wyłączeniem czasu - doświadczeni gracze wiedzą jak zmieniać opcje i jak się dowiedzieć, co można zmienić. Bardziej mnie interesuje, czy to rozwiązanie faktycznie nie ma wad z perspektywy nowego gracza, bo zakładam, że jak jakaś opcja jest ustawiona w jakiś sposób domyślnie, to przez niekrótki czas dla nowicjusza jest to rzecz, której zmienić się nie da (to się zmienia dopiero wtedy, kiedy dowiaduje się, że daną opcję można zmienić).

Właściwie jedyną praktyczną zmianę dla nowicjuszy widzę w tym, że nie są na bieżąco informowani o zmianie godziny (może to banał, ale starałem się dostrzec inne zmiany, które mogły by mieć wpływ na prowadzenie rozgrywki przez nowych graczy). Uważam, że taka wiedza często przynosi zysk, zwłaszcza nowicjuszom. Największy, jaki przychodzi mi teraz do głowy (wybaczcie, ale niedoświadczonym graczem byłem już jakiś czas temu i nie pamiętam do czego mi się to przydawało), to świadomość kiedy będzie ciemno. To ma o tyle większe znaczenie, że nowicjuszom poleca się człowieka jako rasę podczas tworzenia postaci (dobrze pamiętam?), a wiadomo, że człowiek nie widzi w ciemności (dobrze pamiętam?) i warto wiedzieć czy jest sens o godzinie 19 wyruszać w daleką podróż do krainy, gdzie nie ma światła innego niż słoneczne. Ten konkretny problem (o ile rzeczywiście jest to problemem) da się oczywiście rozwiązać zmianą domyślnej zachęty na taką z wbudowanym zegarkiem wskazującym lacowy czas). 
Brottor 
21.7.2008 23:16 
Pomyślałem, że gdybym był Lamem, odpowiedziałbym Brottorowi, że cały ten wywód o ciemności nie ma sensu, bo przecież szkoła muda uczy obsługi światłem.

Wiemy jednak, jak nieskuteczne są szkolne lekcje. Wiemy też, jak upierdliwe jest pamiętanie o posiadaniu źródła światła, żonglowanie nim na zmianę z dyplomem i nie wiem jakie czynności jeszcze. A jeśli coś jest upierdliwe dla nas, na pewno będzie co najmniej upierdliwe dla niedoświadczonych graczy, a może nawet i trudne. Myślę, że większe wzięcie miałby czar kupowany u uzdrowicieli, niż te latarnie u sprzedawców. 

22.7.2008 21:43 
(komentarz nie związany z tematem) 
Lam 
23.7.2008 5:50 
Człowiek nie jest w żaden sposób polecany, ale oczywiście ktoś go czasami wybiera. Nie znaczy to jednak, że polega wyłącznie na opcjach, żeby omijać ciemne lasy czy lochy. Ma polecenie "czas", ma "skanuj", a przez pierwszych kilka poziomów nawet nie będzie potrzebował wyłazić ze szkoły.

No właśnie. W takim razie może domyślnie wyłączyć mu czas, ale włączyć wraz z poziomem np. 3 (przy okazji z informacją, że może to znowu wyłączyć)? 
Brottor 
23.7.2008 15:40 
W szkole są lochy. 
Brottor 
23.7.2008 15:40 
(komentarz nie związany z tematem) 
Lam 
23.7.2008 16:19 
Oraz latarnie i nauka korzystania z nich, ale ja naprawdę nie wiem, jak istnienie ciemnej piwnicy pod ziemią ma się do problemu gaśnięcia słońca :) 
Azazel 
23.7.2008 22:02 
(komentarz nie związany z tematem) 
Lam 
26.10.2008 16:02 
Stało się, z poziomem 3 jako granicznym. 
* Lam 
26.10.2008 16:03 
zmiana stanu: nowy -> zamknięty
zmiana wykonawcy: (brak) -> Lam 




Główna : pomysły