Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
1638  golemy w thalos są olbrzymami, golemy w WWC są przedmiotami. A może dodać by rasę "golem"?  zamknięty   Eld  Muzgus  30.5.2006 8:44 




Komentarze:

Autor  Treść 
Ger 
30.5.2006 10:20 
A żeby na przyszłość tego uniknąć, może pozwolić autorom krain na swobodne definiowanie własnych ras? Albo jeżeli nie całkowicie nowych, to chociaż jako aliasy na istniejące. 
Muzgus 
30.5.2006 10:27 
Swobodne definiowanie ras raczej nie wchodzi w grę. Jeżeli potrzebujesz jakiejś rasy, której nie ma (a jest ich bardzo dużo), to musisz poprosić, żeby została ona dopisana w kodzie. Musi być oczywiście sensowna. 
Lam 
30.5.2006 10:53 
Sprawa podstawowa: możemy dodać dowolną ilość ras, jeśli tylko ktoś zgłosi zapotrzebowanie. Jeśli chcesz pomóc, to możesz strzaskać w PHP formularz zapotrzebowania rasy (ze wszystkimi możliwymi polami :)) i niech wypełniają - założę się, że się będzie marnował, bo i tak wszyscy będą oczekiwać, że to ja będę im wymyślał rasy i to, jak się mają zachowywać. Ale jeśli Cię to nie zniechęca - śmiało. Formularz mógłby nawet wypluwać gotowy szkielet rasy do "pomysłów" w błędomacie, a co.

Sprawa równie podstawowa: krainy, o których mowa, są tłumaczone lata temu. Nigdy nie mieliśmy okazji rozmowy z autorem którejkolwiek z nich, za to od lat zajmujemy się poprawianiem ich niedoróbek. Autorzy nowych krain mają możliwość postulowania o powstanie rasy, ale jeśli ktoś z niej nie korzysta, usiłując się jakoś zmieścić w tym, co jest, jest to jego wybór, a my nie mamy możliwości wykrycia automatycznego, że ktoś "kwasi". To wychodzi potem w praniu.

Alias rasy w rasę kompletnie nie wystarcza. Fakt, kilka mobów by skorzystało, gdyby mogły być ludźmi z inną nazwą (typu ludzie z głowami ptaków czy czegokolwiek innego), ale to tylko kilka. Większość problemów z rasami mobów jest właśnie taka, że ludzie korzystają z istniejących ras błędnie. Robią gigantyczne półtonowe szczury, dziesięciometrowe czerwie, siedmiometrowe wije itd., dając im rasy, które mają najmniejszą wielkość (szczur 1, robak 0), co potem widać w mudzie. To, że ktoś zrobi alias "czerw" na rasę "robak" nie załatwia tego problemu - wręcz przeciwnie - czyni go większym, bo maskuje ten prawdziwy. W tym przykładzie powstaje więc potrzeba oprócz zmiany nazwy, zmiany też wielkości rasy dla danego moba (w tym konkretnym przykładzie). Następnym krokiem będzie dodawanie części ciała, możliwości oddychania, poruszania, różnych flag zachowania, czyli jednak jest to powrót do tworzenia całych ras. Alias odpada. 
Ger 
30.5.2006 11:05 
Wiem, że można wnioskować o nową rasę w czasie pisania krainy, ale wydaje mi się, że ktoś może uznać, że nie chce mu się zawracać głowy - ani bogom, ani sobie; dlatego sugerowałem tworzenie ras wewnątrz krain.
Formularz mogę zrobić, to nie problem, tylko jak miałby takowy szkielet rasy wyglądać? 
Muzgus 
30.5.2006 11:20 
Definiowanie ras w ramach krain nie jest w tej chwili możliwe ze względów technicznych i jest niepraktyczne. Skoro jest rasa, to powinna być dostepna we wszystkich krainach. A nawet jakby była, to po wywaleniu danej krainy we wszystkich innych ta rasa by się popsuła. 
Lam 
3.6.2006 23:08 
Dochodzę do wniosku, że format ras nie jest ostatecznie zamknięty, więc każdy system zgłaszania ich wymagałby późniejszej opieki (regularnego dostosowywania), a do tego nie ma ludzi. Czyli szybko przestałby działać, a skoro by przestał, to wracamy do zgłaszania ręcznego, które i tak nie jest bardziej praco- ani czasochłonne w praktyce. Czyli nie ma sensu się w to bawić.

A golemy już biegają po Lacu. 
* Lam 
3.6.2006 23:08 
zmiana stanu: nowy -> zamknięty
zmiana wykonawcy: (brak) -> Muzgus 




Główna : pomysły