Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
2179  "Kto" dostępne po 5 minutach spędzonych w postaci.

Pomysł usunięcia "kto" nie jest mój, zapewne był szeroko omawiany od dawna i to wiele razy. Ale przypomniał mi się w związku z tematem Nifira "Jak przyciągnąć nowych" i chciałbym go tu przedstawić w mniej radykalnej formie.

Otóż proponuję, aby Lac sprawdzał warunek: czy dana postać spędziła podczas danej sesji więcej niż X minut (na przykład 5, ale może lepiej 1 albo 100 - nieistotne). Jeśli nie - takiej postaci polecenie "kto" zwróci tylko ilość graczy i komunikat, że za ileś-tam minut to polecenie zwróci także imiona, profesje, poziomy, rasy i tytuły postaci, które grają w momencie wyświetlenia komunikatu. Jeśli natomiast taki ktoś siedział WP już wystarczająco długo, zgodnie z komunikatem, który przed chwilą opisałem, otrzyma dokładnie taki sam efekt, jaki jest obecnie bez czekania.

Co to da i jaki ma związek z tematem Nifira? Otóż jestem zdania, że gra jest bardziej atrakcyjna, gdy gra podaje większą ilość postaci w grze, niż mniejszą. A będzie podawać, bo teraz:
1) zabójcy żeby na poczekać na kogoś, kogo chcą zabić, muszą się pofatygować i wcielić się w postać, następnie poczekać 5 minut i albo pozostać (skoro niektórym przesiadywanie PP odpowiada, przesiadywanie WP tez będzie, a 5 minut to co to jest w stosunku do tego, co dziennie przesiaduje Niaziek albo Gaw), albo wyjść i za parę godzinek wpaść znowu. W ogóle nie tylko zabójcy będa musieli posiedziec 5 minut w grze, żeby zobaczyć kto jest - każdy ma jakiś powód by sprawdzić kto widnieje na tej liście i każdy te 5 minut będzie musiał poczekać. Dlatego zwiększy się ilość graczy nie tylko WP ale w ogóle w grze.
2) nowi chętniej wejdą i chętniej zostaną nie tylko z powodu numer 1, ale także dlatego, że widzą więce niż mniej postaci w grze. 
odrzucony   Brottor    8.5.2007 7:33 




Komentarze:

Autor  Treść 
Brottor 
8.5.2007 8:50 
"A będzie podawać, bo tak:" zamiast "A będzie podawać, bo teraz:". 
Lam 
8.5.2007 9:39 
Widziałem mudy bez "kto" i bez graczy. Widziałem mudy z odpowiednikiem "kto" na 40 stron (1000 graczy). Nie widziałem żadnej korelacji między istnieniem takiego polecenia a ilością graczy.

Co do 1, gdyby graczy było więcej, zabójców byłoby nadal tyle samo, czyli mały ułamek.
Co do 2, nowi nie zobaczą niczego, bo przecież będzie zablokowane, więc nie będzie ich miało co zachęcić, o ile rzeczywiście ilość graczy w grze ich zachęca. 
Brottor 
8.5.2007 9:49 
"nowi nie zobaczą niczego, bo przecież będzie zablokowane"
Przez 5 minut nie zobaczą imion, ale zawsze będzie dostępna informacja ilu gra. A 5 minut każdy jest w stanie poczekać po to, by poznać poziomy, profesje, rasy, imiona i tytuły postaci.

"o ile rzeczywiście ilość graczy w grze ich zachęca"
Graczy takich, jak ja i Thail zachęca (ja mówię za siebie, a dowód na to, że Thail też tak sądzi, jest gdzieś na forum, chyba nawet w temacie Nifira). Sądzę, że takich graczy jest dużo, o ile nie większość. 
Val 
8.5.2007 11:05 
5 minut siedzenia na ołtarzu i robienia sobie herbaty, co za problem. Potem spojrzeć i wyjść. 
Onori 
8.5.2007 13:14 
i to ma specjalnie ściągnąć graczy? Zacznijmy od tego - czy za nowi gracze mamy na myśli nowych "zielonych" graczy, czy nowych "szarych" graczy (czyli x postać pana y, który zrobił z trzy 100). Nowi zieloni gracze nie zobaczą najmniejszej zmiany - ba! nawet upierniczy im to życie jeszcze bardziej i jeszcze bardziej chętnie zaczną opuszczać Laca. 
Ill 
8.5.2007 13:34 
Zabojca wchodzi do gry jak widzi cel a nie po to zeby sobie posiedziec. Wiekszosc zabojcow ma inne postacie ktorymi moga sobie wejsc i siedziec caly dzien (Twoj przyklad niaziek czy gaw) a zabojce wpuscic jak przyjdzie ofiara.
Nowy ktory po wejsciu do gry zobaczy cos w stylu "Aby zobaczyc kto gra musisz odczekac 5 minut w postaci" prawdopodobnie od razu zamknie Laca i wiecej na niego nie wroci bo kto lubi jak mu sie cos takiego z gory narzuca?
A z reszta po co ktos ma wiedziec jaka rasa kto gra, jaki ma tytul czy imie skoro to i tak do nieczego nie jest potrzebne. Rownie dobrze mozna by usunac polecenie KTO i nic by to nie zmienilo 
Ral 
8.5.2007 14:04 
Ill "Wiekszosc zabojcow ma inne postacie ktorymi moga sobie wejsc i siedziec caly dzien (Twoj przyklad niaziek czy gaw) a zabojce wpuscic jak przyjdzie ofiara. "


Dlatego lepszym byłoby ograniczenie poziomowe, strefowe, krainowe, niż czasowe. Tzn, dopóki kogoś nie spotkasz, nie poznasz, nie będziesz wiedział o istnieniu takiej postaci, co najwyżej za pomocą funkcji "gdzie", i to też ograniczoną do ogólnych informacji.
Do uzyskania/posiadania informacji na temat grających osób jest przecież (i powinna być wtedy z tą rozszezoną opcją) odpowiednia profesja. Spróbuj wtedy drogi zabójco zaatakować kogoś w smokingu :) 
Ral 
8.5.2007 14:05 
rozszerzoną* (dodane po kilku sekundach) 
Val 
8.5.2007 15:33 
Nie róbcie z Laca Arkadii. Jak mam się dowiedzieć, że gdzieś jest kolega, z którym chętnie bym się zgrupił, jak nie mam "kto"? 
Ger 
8.5.2007 15:57 
Teoretycznie powinieneś go spotkać, czy to w lesie czy to w gospodzie. Notki to też dobra rzecz, chociaż - też chyba arkadyjskie - rozwiązanie z tablicą ogłoszeń wydaje się sensowniejsze. 
Brottor 
8.5.2007 16:26 
W grze, w której naraz widzi się tak mało osób nieodzowna jest funkcja jaką spełnia "kto", co uświadomił mi Valdrab. Po prostu, łatwiej się jest z kimś zgrupować, nawet jeśli się go nie zna. I do tego przydają się informacje o rasie i poziomie (a nawet tytuł, który nierzadko sugeruje czy ktoś jest w jakimś klanie, który nowych zjada a nie z nimi wspólpracuje). Dlatego "kto" musi istnieć.

"Nowi zieloni gracze nie zobaczą najmniejszej zmiany - ba! nawet upierniczy im to życie jeszcze bardziej i jeszcze bardziej chętnie zaczną opuszczać Laca. "
Jeśli w ogóle przez pierwsze 5 minut użyją tego polecenia, dowiedzą się, że w grze przebywa 40 osób, a nie 15 (co ich bardziej zachęci: 40 czy 15?). Tym chętniej poczeka te marne 5 minut, żeby się przekonać czy jest ktoś, z kim mógłby zrobić grupkę albo czy ma się kogo obawiać.

"Zabojca wchodzi do gry jak widzi cel a nie po to zeby sobie posiedziec."
Zgoda. Pokażmy mu, czy ma jakiś cel, ale nich posiedzi 5 minut w grze. Tak to ma za łatwo. I nikt go do przesiadywana nie zmusza, wystarczy posiedzieć 5 minut żeby się przekonać czy jest dla niego jakaś ofiara.

"Wiekszosc zabojcow ma inne postacie ktorymi moga sobie wejsc i siedziec caly dzien (Twoj przyklad niaziek czy gaw) a zabojce wpuscic jak przyjdzie ofiara."
Niech więc ci zabójcy siedzą WP i to beez względu na to czy postacią, którą biją, czy postacią, którą szpiegują! I tak zwiększają licznik graczy, tutaj sytuacja się nie zmienia, bo co za różnica dla Gawa czy dniami przeiaduje PP czy na ołtarzu WP? 
Ill 
8.5.2007 16:32 
Powiedzmy, ze gdy wyjdziemy pp spotykamy tam dusze innych graczy ktore opowiadaja nam o sobie, rozmawiaja ze soba itp. i to wystarcza aby wiedziec, ze nie jestesmy jedynymi osobami w tym wielkim swiecie;) Jesli chcecie zabrac kto to zabierzcie tez pp, bo wyobrazacie sobie taka sytuacje:
PP
(pp)(?)<?>ktos <- nieznajomy o ktorym nic nie wiemy bo go nie spotkalismy w postaci ale pp widzimy jego dusze
(pp)(?)(?)ktos -||-
(pp)(wampir)(34)Illidan <- osoba ktora gracz spotkal
(pp)(?)<?> ktos <- nieznajomy o ktorym nic nie wiemy bo go nie spotkalismy w postaci ale pp widzimy jego dusze
itd

watpie aby cos takiego przeslo. 
Lam 
8.5.2007 16:42 
Skoro dla Gawa to żadna różnica i skoro i tak siedzi on w grze zawsze, kiedy ma włączony komputer, to ilość graczy i tak nabija. Usunięcie "kto" na pewno nie spowoduje zwiększenia ilości graczy. Tak czy inaczej, czy to Niaziek, czy Gaw, mają w grze jakąś postać non stop i to ona (bo siedzi ponad 5 minut) sprawdzałaby, czy jest po co wchodzić inną (czy to zabójcą, czy to szukając kogoś do grupy). Pomysł z 5 minutami alienuje nie tych, którzy mają wiele postaci (bo zawsze mogą jedną sprawdzać, kto gra, a drugą go ganiać), ale właśnie nowicjuszy, którzy mają jedną postać i musieliby czekać 5 minut w kolejce, żeby móc się odezwać do kogoś, z kim chcą pobiegać w grupie.

Bo przecież usunięcie "kto" musiałoby za sobą pociągnąć usunięcie telepatii, inaczej zawsze Tornez mógłby sprawdzić, czy Foonesh jest w grze, odzywając się lub puszczając oczko na odległość.

Absurdalny pomysł, który zamiast zwiększać, zmniejszyłby ilość graczy w każdej grupie zainteresowań i doświadczenia. Skoro istnieją mudy z "kto", które mają 1000 graczy w grze, to znaczy, że ci gracze tam siedzą, bo podoba im się mud, a nie czekają na odblokowanie podstawowego polecenia. Mudy bez takiej czy innej formy "kto" nie istnieją, nawet Wasza ulubiona Arkadia pokazuje imiona postaci, które dana postać zna, a tam przecież nie tylko nie trzeba przytrzymywać jakimiś idiotyzmami postacie zanim zaczną grać, ale są kolejki do wejścia do gry. To powinno dać Wam do myślenia. 
* Lam 
8.5.2007 16:42 
zmiana stanu: nowy -> odrzucony 




Główna : pomysły