Nr | Opis | Stan | Zgłaszający | Przypisany do | Dodano |
---|---|---|---|---|---|
2481 | 4 zadanie od marynarza w Midgaardzie: mam zabić smoka i przynieść koronę. Tak też zrobiłem - ale przed otrzymaniem zadanie. Po jego otrzymaniu i oddaniu korony otrzymuje komunikat, że to nie ja zabiłem bestię. Zły komunikat/skrypty? | nowy | Erithil | 31.12.2008 12:17 |
Dodaj komentarz
Komentarze:
Autor | Treść |
---|---|
Ill 31.12.2008 15:12 |
Moze byl otruty, i sam padl podczas walki ;) Zglaszalem kiedys podobny blad, ale nie wiem czy zostal poprawiony, wiec na mysl przychodzi mi wlasnie taka odpowiedz. Ewentualnie zmarl od dzialania jakiegos innego czaru, degeneracja, ktoras z magicznych tarcz, lub znamie smierci. |
Erithil 31.12.2008 17:49 |
Nic z tych rzeczy. Sam go zabiłem od początku do końca. Otrucia nie mam :), bo ten czar na lacu to wielki syf :P. Tak samo jak degeneracja - mówię o rzucaniu ich na moby (może ktoś kiedyś poprawi, chyba ze tak ma być!). Nie pamiętam, czy miałem lodową na sobie - ale jak pamiętam - to samymi szturmami go powaliłem... Wiem, że zaraz w odpowiedzi usłysze: "A po coś go zabijał przed wzięciem zadania?" Biłem dla doświadczenia, ale skoro przy okazji jakies graty do zadania zostawiał, pomyślałem, że od razu przy okazji zadanie wykonam ^^. Ale tu lipa - rozumiem że falstart - ale jeśli tak, to powinien być stosowny komunikat (gdyż obecny jest błędny). Albo, niech będzie komunikat, że zabiłem niewłaściwego/lub zabiłem go przedwcześnie, lub, co byłoby wygodniejsze dla graczy, niech przyjmuję każdą koronę od tego smoka (tj. druid w zadaniu od konferansjera). |
Ill 31.12.2008 18:18 |
Lub korona od smoka bedzie przedmiotem z zadania ktory bedzie sie pojawial w ciele ofiary tylko jesli, gracz ktory zabije gada bedzie w trakcie wykonywania tego zadania. |
s 31.12.2008 22:05 |
Zachowanie marynarza jest prawidłowe. Co z tego, że zabiłeś smoka już 50 razy? Marynarz chce, abyś zabił smoka specjalnie dla niego! Inne zadania z zabijaniem mobów działają podobnie. Proponuję zmienić komunikat... |
Erithil 31.12.2008 23:08 |
Nie o to chodzi. Zachowanie marynarza traktuje osobe, która zabiła smoka sama (ale przed podjęciem zadania) tak samo jak osobę, która zgładziła smoka przy pomocy innych. ALe komunikat w obu przypadkach jest ten sam i brzmi tak samo: (mniej więcej): <To nie ty zabiłeś smoka> O ile w drugim przypadku jest prawdziwy, to w pierwszym nie. Błąd wynika z użycia kilku skryptów zapewne. Zabijając smoka zawsze wyświetla się komunika, że go zabiłem - a właściwie kto go zabił ("x" mnie zabił). Przypuszczam, że Marynarz dając zadanie, dopiero wtedy włącza sprawdzacza, czy <"x" mnie zabił> jest prawdziwe. Mimo więc, że zabiłem smoka, mówi mi że go nie zabiłem. Można dodać dialog i mase skryptów sprawdzających skąd pochodzi ta korona - ale czy nie prościej zmienić komunikat, na taki, w którym marynarzowi po prostu nie podoba się ta korona, bo "ogólnie" coś tam. Choćby: "To nie ta korona. Spróbuj jeszcze raz!" |
Nifir 11.1.2009 2:44 |
W momencie gdy marynarz dawał ci zadanie chodziło mu o konkretnego smoka, nie o tego który stał w tym miejscu trzy dni temu, tylko o tego który teraz tam stoi. Tak można to wytłuamczyć. Teoretycznie można dopisać proga który będzie zaznaczał jaki gracz zdobył koronę, ale szczerze to nie widzę w tym większego sensu. "Ta korona nie należała do bestii którą miałeś zabić." - tak będzie pasowało? |
Pogromca pogromców 11.1.2009 9:24 |
"W momencie gdy marynarz dawał ci zadanie chodziło mu o konkretnego smoka, nie o tego który stał w tym miejscu trzy dni temu, tylko o tego który teraz tam stoi. Tak można to wytłuamczyć." I czyżby nie tym temat był zainicjowany?! :) Zabiłem nie tego co trzeba, a marynarz (w domyśle) mówi mi, że jednak został zabity/zabiłem go, ale nie sam. Czytamy ze zrozumieniem? :) "Teoretycznie można dopisać proga który będzie zaznaczał jaki gracz zdobył koronę, ale szczerze to nie widzę w tym większego sensu." Po co tworzyć próg, skoro on już istnieje (a dokładniej kto zgładził bestię)? :) ""Ta korona nie należała do bestii którą miałeś zabić." - tak będzie pasowało? " Komunikat komunikatem - ważne jak są progi ustawione. Może tak: 1) próg - zadanie zakończone sukcesem: biore zadanie, zabijam sam smoka/zadaje ostatni cios (czy co tam macie w progach), biorę koronę, oddaje marynarzowi - zadanie wykonane 2) próg - zadanie nie wykonane, czy też do powtórki: biore zadanie - nie ja zabiłem smoka, zabiłem go wcześniej,nie zabiłem w ogóle a koronę kupiłem lub ktoś mi ją dał - daje koronę marynarzowi i (o co mi chodziło właśnie z tymi komunikatami) albo gra rozróżnia skąd pochodzi ta korona (powodzenia ze skryptami ;) ) albo niech będzie 1 uniwersalny komunikat (moze byc nawet Nifira :P - choć "To nie ta korona. Spróbuj jeszcze raz!" jak dla mnie ma większe walory eee... estetyczne. I moralne. :P To by rozwiązało rzecz o której chciałem tu nadmienić - choc na upartego (nie wiem jakie są progi tego zadania) ciekawe jak jest z ww. 1) progiem : a co jeśli ja zabiłem sam smoka tak jak powinno być, a koronę mam z innego miejsca? |
Nifir 11.1.2009 10:23 |
Pleciesz bzdury, bo obecnie nie ma możliwości sprawdzenia kto, kiedy i gdzie zabił smoka i jak zdobył koronę. Ja tego przynajmniej nie umiem w stanie zrobić. Skoro wiesz jak to napisz. Myślałem, by na wszystkich koronach od smoka umieścić wpis kto smoka zabił. Można skasować koronę i zrobić by pojawiała się tylko jeżeli smoka zabije postać. króra dostała takie zadanie. Też rozwiąże to problem. "To nie ta korona. Spróbuj jeszcze raz!" - twoim gównym zadaniem nie jest przyniesienie korony. Korona ma potwierdzić marynarzowi, że wykonałeś zadanie. Masz zabić smoka, dlatego wzmianka o tym powinna się znajdować w odpowiedzi marynarza. |
Lam 11.1.2009 16:03 |
Sam trochę pleciesz w pierwszym akapicie, bo przeciez obecnie jest to sprawdzane i zapamiętywane, ale w dość konkretnych sytuacjach. To może ja podsumuję. 1. Wszyscy wiedzą, dlaczego marynarz mówi, co mówi, tylko że to, co mówi, często nie zgadza się z prawdą. Można zrobić komunikat bardziej neutralnym i to by problem zamaskowało. 2. Samo wymaganie korony jest tylko uklimatycznieniem konieczności zabicia smoka, o które chodzi w zadaniu. 3. Autor zadania (przy okazji: to jest prog jak program, a nie próg jak próg) jasno się wyraził, że to nie o koronę chodzi, a o zabicie smoka własnoręcznie, ponieważ właśnie to zabójstwo jest zapamiętywane, a nie pochodzenie korony. 4. Jak każde zadanie w Lacu, także i to może robić kilku graczy równocześnie (w sensie: nawet kilku graczy może dostać zlecenie na smoka w tej samej sekundzie). 5. Jak każde zadanie w Lacu, także i to można robić latami (czyli kontynuować po opuszczeniu gry, a nawet po restarcie muda). 6. Można produkować specjalne smoki z koronami tylko wtedy, kiedy zleca się komuś wykonanie zadania, ale wtedy szansa, że akurat on znajdzie i wykończy tego smoka zanim zrobi to ktoś inny lub zanim mud zostanie zrestartowany, jest średnia. To się kłóci z założeniem z punktu 4, więc żadne zadanie tego nie robi. To, dlaczego nie mamy zadań "na czas", których większość po prostu nie będzie w stanie wykonać, to osobna kwestia. 7. Można produkować smoki, kiedy gracz wchodzi do jaskini (smok wygrzebywałby się z jakiejś jamy i był dostępny temu graczowi dopiero, kiedy gracz znajdzie jamę). Brak smoka w świecie (i w "gdzie" i w "polowaniu") to żadna wada, dlatego mamy zadania dokładnie tak działające (i to całkiem dużo). Gorzej, kiedy do jaskini wchodzi grupa pięciu graczy, z których każdy wykonuje to zadanie - można oczywiście stworzyć pięć smoków, ale nikt nie byłby tak okrutny. Za to grupowe robienie zadań nie jest wspierane w żaden sposób i piekielnie ciężko byłoby w ogóle wprowadzić obsługę takiego czegoś przez progi i nie tylko przez progi (np. co zrobić, kiedy grupa zmienia skład między etapami zadania?) 8. Można ładować koronę dopiero w momencie śmierci moba z rąk gracza wykonującego zadanie, ale tu znowu problem z grupami i metodą śmierci (otrucie czy znamię śmierci obecnie nie wystarczą, o czym pisal Zydek). (To inna wersja pomysłu Nifira, sprowadza się do tego samego i ma tę samą wadę) 10. Można wreszcie zrobić proga reagującego wyłącznie na koronę, nieważne, czy gracz wziął ją z urny, aukcji czy sklepu. Ma to taką zaletę, że nie ogłupi go ani kolejność zabijania, ani metoda śmierci. 11. No i można zapamiętywać, czy go zabił nawet, jeśli jeszcze nie dostał takiego zadania. To nie rozwiązuje żadnego problemu poza tym, który opiewa ten błąd :) Nawet komunikatu nie trzeba byłoby zmieniać :) Najlepsze byłoby wymyślenie metody, która pozwalałaby zachować te punkty 4-5 przy zachowaniu kolejności wymyślonej przez autora. Chodzi o wszystkie zadania, nie tylko to jedno. Ale wszystkie metody, które ktoś próbował wdrażać, sprawdzają się w grach dla jednego gracza, a my mamy muda :) Jak nie wymyślimy, to rozwiązanie z punktu 11 albo 1 i tyle, po co się męczyć? :) |
s 13.1.2009 16:46 |
największym problemem jest brak możliwości ustalenia gracza (graczy) którzy rzucili "zabójcze" wrzenie/otrucie/itp... jeśli to byłoby możliwe, to wystarczy ustawić flagę "zabito" wszystkim uczestnikom grupy postaci która zadała ostatni cios (którzy są obecni i walczyli ze smokiem w chwili jego zgonu). korona w ciele jest oczywiście tylko jedna. Marynarz powinien dać nagrodę wszystkim obecnym graczom z flagą w chwili gdy dostanie koronę od gracza z flagą. Jeśli ustalenie ostatniego ciosu dla wrzenia nie jest możliwe, to należy nieco zmienić zadanie. Można dodać smokowi prog monitorujący pż. jeśli spadną poniżej 10% to następny cios (lub dowolny czar ofensywny) gracza wykonującego zadanie zabija smoka (ustawiając flagę). (zakładam że wrzenie działa wolniej). A aby nikt nie narzekał, że smoka zabił już wcześniej... Marynarz może żądać zabicia smoka w specjalny sposób. na przykład przez obcięcie mu głowy (i ewentualne przyniesienie jej jako dowodu zamiast korony). Wyżej opisany prog musiałby odciąć/oberwać głowę po zadaniu ostatniego ciosu. Należało by oczywiście zablokować przypadkowe odpadanie głowy. |
Lam 13.1.2009 17:30 |
Problem z grupami nie jest techniczny! To problem z założeniami - kogo nagradzamy i tak właściwie za co. Tak samo jest z zapamiętywaniem, kto rzucił czar (to przecież nawet jest pamiętane dopóki gracz jest w grze). Kiedy postać się "wykrwawia", przyczyn często jest kilka (np. jednocześnie brak tlenu, palące słońce, wrząca krew i ogłuszenie po prawie śmiertelnym ciosie - spadanie życia jest tu sumą czterech nałożonych czynników) i ciężko określić, która przeważyła. Co więcej - nawet, jeśli smok jest tylko otruty, to zabił go wojownik z zatrutym sztyletem, czy kleryk, który w międzyczasie ten sam wpływ wzmocnił magicznie? Tych problemów _nie_da_się_ rozwiązać, bo kilka zdarzeń jest przyczynami tego samego stanu w takim samym stopniu. Dlatego nie zastanawiamy się nad tym i już - ostatni cios decyduje i po kłopocie. Jest konkretna i sprawiedliwa zasada dotycząca wszystkich i wprawdzie w grupie woj+kle raczej ten pierwszy podbija sobie licznik zabójstw, ale to tylko szczegół estetyczny bez żadnego znaczenia praktycznego. A czy to głowa, czy korona, to taki sam szczegół. |
s 13.1.2009 18:01 |
Dlatego proponuję odcinać mobowi głowę specjalnym "zadaniowym" ciosem gdy pż spadną mu poniżej 10% - odpadnie problem otrucia i zabicia przed otrzymaniem zadania. W tym zadaniu chodzi o zgładzenie smoka - więc należy nagrodzić osoby biorące czynny udział w jego zabiciu. To, że grupa przyniosła tylko jedną koronę nie powinno mieć znaczenia. |
Lam 13.1.2009 18:23 |
Czy to będzie ładowana głowa, czy ładowana specjalna korona, naprawdę nie ma znaczenia. Ja opisałem to w punkcie 8 swojej długiej wiadomości. Oczywiście nie przewidziałeś pola śmierci i innych mocnych ciosów, które mogą zabić moba z wyższego pułapu punktów niż 10% :) A zadanie nie ma polegać na znalezieniu go i wystraszeniu, tylko na zabiciu :) |
x 13.1.2009 20:04 |
w przypadku pola smierci nie ma problemu z ustaleniem zabojcy - i oczywiscie skrypt powinien odpowiednio zadzialac. nie pisze o ladowaniu przedmiotu, ale o ZABICIU w okreslony sposob. co rozwiazuje pierwszy zgloszony blad ze wczesniejszym zabiciem moba. |
Lam 13.1.2009 20:35 |
W żadnym wypadku nie rozwiązuje. Jedyne, co rozwiązuje, to niektóre przypadki wykrwawiania (bo nie wszystkie :)). |
cLhggaatUgIRLqNQ 9.9.2012 14:40 |
(komentarz nie związany z tematem) |