Główna : pomysły

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
473  Odradzanie się mobów.  nowy   Lam    27.4.2005 20:15 


Dodaj komentarz

Komentarze:

Autor  Treść 
Lam 
27.4.2005 20:52 
Jest to związane w pewnym sensie z #235 (ale tylko odrobinkę). Kiedyś zresztą o tym napominaliśmy, ale takie pomysły nie realizowane przez kilka lat lubią umierać i być zastępowane przez inne. Ten jakoś nie został, więc oto jadę:

Moby, które są ranne, stoją sobie w najlepsze czekając, aż gracz powróci i je dobije. Tempo odradzania się danego moba jest nieporównywalnie mniejsze od tempa odradzania się gracza śpiącego przy ognisku w sąsiednim pomieszczeniu.

Propozycja polega na umożliwieniu mobom zachowania podobnego do graczy. Przede wszystkim, moby powinny domyślnie wypoczywać, jeśli są ranne. Niektóre moby powinny nawet usypiać. Strażnicy (moby nie ruszające się z pomieszczenia) mogą wypoczywać ile wlezie, moby ruchome muszą wstawać i kontynuować swoje wędrówki. Niektóre moby, jak burmistrz Midgaardu, nie powinny w ogóle zwracać uwagi na stan swojego zdrowia i kontynuować wykonywanie swoich zadań (akurat burmistrz przesypia całe dnie między obchodami).

Teraz tak:
1. mob powinien domyślnie wypoczywać, kiedy jest ranny poniżej 95% i wstawać, kiedy już odpocznie i jest gotów do podjęcia swoich normalnych działań,
2. jeśli mob jest typem ruchliwym i ma zasadę gonienia gracza, domyślnie kontynuuje gonitwę i wypoczywa dopiero, jak delikwenta wykurzy z krainy,
3. postuluję o wprowadzenie opcjonalnej flagi zmieniającej to zachowanie dla każdego indeksu moba:
- przy ilu procent pu mob uznaje, że powinien zacząć wypoczywać (liczba),
- przy ilu procent pu mob uznaje, że powinien iść spać (liczba),
- przy ilu procent pu mob uznaje, że może się obudzić (liczba),
- przy ilu procent pu mob uznaje, że może wstać (liczba),
- czy mob zasypia, jeśli w krainie jest dowolny gracz (wypoczywać nie ma się co bać, ale sen mu może zrobić kuku) (flaga) (czekam na propozycję wartości domyślnej),
- czy ma się budzić bezwarunkowo (ale nadal wypoczywać), jeśli do krainy wchodzi gracz - powiedzmy, że to magiczny mob i ma taką mega intuicję (flaga),
- (ewentualnie) poniżej ilu procent pu mob przerywa gonitwę (dotyczy ruchomych mobów, które ganiają uciekinierów) (liczba).

Tym sposobem, załóżmy, że liczby mają wartości 90 40 80 100.
Po zbiciu moba do 90% i ucieczce, on sobie spokojnie będzie stał.
Przy zbiciu do 85% i ucieczce, on zacznie wypoczywać, aż wypocznie do 100% i wstanie.
Przy zbiciu do 45% tak samo.
Przy zbiciu do 35% i ucieczce, mob pójdzie spać, ale nie obudzi się przy 40%, tylko odeśpi do 80, wtedy się obudzi, ale zacznie wypoczywać i wstanie, kiedy dobije do 100%.
To wszystko zakładając, że mob nie boi się iść spać, bo albo gracz się przywołał gdzieś w cholerę, albo mob jest zaprogramowany, żeby się go nie bać.

O ile czar "sen" pozwala wrzucać ofensywne wpływy na moba, a ten się nie budzi dopóki nikt nie zada mu obrażeń, o tyle zwykły sen powinien być przerywany jakąkolwiek formą ataku, więc właściwie różnicy w walce nie ma (jeden cios ze słabszą KP, co to jest?), ale pozostaje (moim zdaniem znikomy) problem z okradaniem mobów. Śpiące o niebo łatwiej jest okraść, co powoduje, że te wszystkie moje pomysły mogą zostać wykorzystane przez złodziei.

Z drugiej strony jeśli ktoś potrafi moba zjechać poniżej (dajmy na to) 30%, to pewnikiem może go zabić i po prostu zakosić rzeczy z ciała. A jeśli ktoś w krainie celowo ustawi moba, żeby był strasznym śpiochem, znaczy to, że właśnie o to chodziło. Nie wiem, czemu jakiś mob nie mógłby być mega spiochem (zresztą spójrzcie na burmistrza ;)).

Teraz uważajcie. Zakładając, że zgodzicie się na takie rewelacje, potrzeba rozsądnych wartości domyślnych dla wszystkich mobów, a zwłaszcza potrzeba, aby te domyślne wartości były zróżnicowane i to inaczej niż prostym losowaniem podczas każdego restartu. Innymi słowy, inaczej mogą reagować strażnicy (F spec_guard), inaczej sklepikarze (S/H), inaczej jeszcze ktoś inny. A robienie poszczególnych mobów pozostawi się krainkowcom dając im do ręki kompletny mechanizm (oczywiście liczby i flagi również poddaję pod dyskusję). 
Khrell 
1.5.2005 10:37 
Mi się podoba.:) A tego spania to chyba nie można za bardzo wykorzystać. A jeśli można trochę, to chyba nic złego, bo będzie realistycznie. 
Nifir 
3.5.2005 22:31 
Bardzo miły pomysł. Gość ma flagi b01|b07, udaje mu się uciec ja ma np. 30% pu. Wraca do pomieszczenia i zasypia pod nogami przeciwnika. ^^ 
Achrol 
4.5.2005 12:12 
Nifir - nareszcie nekromanci beda mogli wykorzystac koszmar.:) 
Lam 
4.5.2005 14:00 
To nie forum onetu ani czat, nauczcie się myśleć, potem nauczcie się czytać ze zrozumieniem, a potem komentujcie. Nie? W takim razie błędomat nie jest dla was. Żegnam. 


Dodaj komentarz

Główna : pomysły