Nr | Opis | Stan | Zgłaszający | Przypisany do | Dodano |
---|---|---|---|---|---|
473 | Odradzanie się mobów. | nowy | Lam | 27.4.2005 20:15 |
Dodaj komentarz
Komentarze:
Autor | Treść |
---|---|
Lam 27.4.2005 20:52 |
Jest to związane w pewnym sensie z #235 (ale tylko odrobinkę). Kiedyś zresztą o tym napominaliśmy, ale takie pomysły nie realizowane przez kilka lat lubią umierać i być zastępowane przez inne. Ten jakoś nie został, więc oto jadę: Moby, które są ranne, stoją sobie w najlepsze czekając, aż gracz powróci i je dobije. Tempo odradzania się danego moba jest nieporównywalnie mniejsze od tempa odradzania się gracza śpiącego przy ognisku w sąsiednim pomieszczeniu. Propozycja polega na umożliwieniu mobom zachowania podobnego do graczy. Przede wszystkim, moby powinny domyślnie wypoczywać, jeśli są ranne. Niektóre moby powinny nawet usypiać. Strażnicy (moby nie ruszające się z pomieszczenia) mogą wypoczywać ile wlezie, moby ruchome muszą wstawać i kontynuować swoje wędrówki. Niektóre moby, jak burmistrz Midgaardu, nie powinny w ogóle zwracać uwagi na stan swojego zdrowia i kontynuować wykonywanie swoich zadań (akurat burmistrz przesypia całe dnie między obchodami). Teraz tak: 1. mob powinien domyślnie wypoczywać, kiedy jest ranny poniżej 95% i wstawać, kiedy już odpocznie i jest gotów do podjęcia swoich normalnych działań, 2. jeśli mob jest typem ruchliwym i ma zasadę gonienia gracza, domyślnie kontynuuje gonitwę i wypoczywa dopiero, jak delikwenta wykurzy z krainy, 3. postuluję o wprowadzenie opcjonalnej flagi zmieniającej to zachowanie dla każdego indeksu moba: - przy ilu procent pu mob uznaje, że powinien zacząć wypoczywać (liczba), - przy ilu procent pu mob uznaje, że powinien iść spać (liczba), - przy ilu procent pu mob uznaje, że może się obudzić (liczba), - przy ilu procent pu mob uznaje, że może wstać (liczba), - czy mob zasypia, jeśli w krainie jest dowolny gracz (wypoczywać nie ma się co bać, ale sen mu może zrobić kuku) (flaga) (czekam na propozycję wartości domyślnej), - czy ma się budzić bezwarunkowo (ale nadal wypoczywać), jeśli do krainy wchodzi gracz - powiedzmy, że to magiczny mob i ma taką mega intuicję (flaga), - (ewentualnie) poniżej ilu procent pu mob przerywa gonitwę (dotyczy ruchomych mobów, które ganiają uciekinierów) (liczba). Tym sposobem, załóżmy, że liczby mają wartości 90 40 80 100. Po zbiciu moba do 90% i ucieczce, on sobie spokojnie będzie stał. Przy zbiciu do 85% i ucieczce, on zacznie wypoczywać, aż wypocznie do 100% i wstanie. Przy zbiciu do 45% tak samo. Przy zbiciu do 35% i ucieczce, mob pójdzie spać, ale nie obudzi się przy 40%, tylko odeśpi do 80, wtedy się obudzi, ale zacznie wypoczywać i wstanie, kiedy dobije do 100%. To wszystko zakładając, że mob nie boi się iść spać, bo albo gracz się przywołał gdzieś w cholerę, albo mob jest zaprogramowany, żeby się go nie bać. O ile czar "sen" pozwala wrzucać ofensywne wpływy na moba, a ten się nie budzi dopóki nikt nie zada mu obrażeń, o tyle zwykły sen powinien być przerywany jakąkolwiek formą ataku, więc właściwie różnicy w walce nie ma (jeden cios ze słabszą KP, co to jest?), ale pozostaje (moim zdaniem znikomy) problem z okradaniem mobów. Śpiące o niebo łatwiej jest okraść, co powoduje, że te wszystkie moje pomysły mogą zostać wykorzystane przez złodziei. Z drugiej strony jeśli ktoś potrafi moba zjechać poniżej (dajmy na to) 30%, to pewnikiem może go zabić i po prostu zakosić rzeczy z ciała. A jeśli ktoś w krainie celowo ustawi moba, żeby był strasznym śpiochem, znaczy to, że właśnie o to chodziło. Nie wiem, czemu jakiś mob nie mógłby być mega spiochem (zresztą spójrzcie na burmistrza ;)). Teraz uważajcie. Zakładając, że zgodzicie się na takie rewelacje, potrzeba rozsądnych wartości domyślnych dla wszystkich mobów, a zwłaszcza potrzeba, aby te domyślne wartości były zróżnicowane i to inaczej niż prostym losowaniem podczas każdego restartu. Innymi słowy, inaczej mogą reagować strażnicy (F spec_guard), inaczej sklepikarze (S/H), inaczej jeszcze ktoś inny. A robienie poszczególnych mobów pozostawi się krainkowcom dając im do ręki kompletny mechanizm (oczywiście liczby i flagi również poddaję pod dyskusję). |
Khrell 1.5.2005 10:37 |
Mi się podoba.:) A tego spania to chyba nie można za bardzo wykorzystać. A jeśli można trochę, to chyba nic złego, bo będzie realistycznie. |
Nifir 3.5.2005 22:31 |
Bardzo miły pomysł. Gość ma flagi b01|b07, udaje mu się uciec ja ma np. 30% pu. Wraca do pomieszczenia i zasypia pod nogami przeciwnika. ^^ |
Achrol 4.5.2005 12:12 |
Nifir - nareszcie nekromanci beda mogli wykorzystac koszmar.:) |
Lam 4.5.2005 14:00 |
To nie forum onetu ani czat, nauczcie się myśleć, potem nauczcie się czytać ze zrozumieniem, a potem komentujcie. Nie? W takim razie błędomat nie jest dla was. Żegnam. |