Główna : błędy

Nr  Opis  Stan  Zgłaszający  Przypisany do  Dodano 
70  Osoby/przedmioty stojące/leżące na wodzie, zamiast tonąć.
Opisy przedmiotów w których założono, że przedmiot wala się po ziemi, przebłyskuje w trawie itp. 
przypisany   Alandar  Alandar  27.1.2005 19:11 


Dodaj komentarz

Komentarze:

Autor  Treść 
Alandar 
27.1.2005 19:12 
Na rzece
[Wyjścia: wschód zachód]
Rzeka leniwie płynie na zachód od Midgaardu. Na wschodzie dostrzegasz ładny,
drewniany most. Na południu jak okiem sięgnąć widać pola uprawne. Na
północy widzisz szkółkę leśną. Rzeka płynie na zachód, tak więc
płynąc na wschód udałbyś się do źródeł.
(magia) Widzisz tu szmaragdową obręcz, leżącą na ziemi.
Widzisz kilka rozrzuconych złotych monet.
(oczarowanie) Śmieciarz błąka się bez celu, sprzątając ulice.

Takich kwiatków trzeba by było właśnie unikać. 
Ulryk 
27.1.2005 20:27 
O tym wiadomo od dawna. Poczytaj styl_krainy.lac. Jeśli chodzi o istniejące w świecie obiekty. Masz jakąś propozycję naprawy? 
Lam 
27.1.2005 21:05 
Błąd jest na tyle abstrakcyjny, że nigdy nie będzie możliwości zamknięcia go (ponieważ nie jest zdefiniowany zbiór rzeczy, które są złe).

Możemy też zrobić rzeczy inną. W tej chwili opis moba wyświetla się tylko dla pozycji stojącej, w innych pozycjach jest generowany automatycznie na podstawie krótkiego opisu (mianownika). To samo można zrobić dla wodnych/powietrznych typów podłoża. Mogę to napisać w taki sposób, aby mob i przedmiot pamiętały, na jakim podłożu się odnawiają. Niestety, tym sposobem moby unoszące się w powietrzu owszem, mogłyby mieć opis, że się unoszą, albo przelatują, kiedy są w powietrzu, gdzie były odnowione, ale nie mogłyby sie unosić nad ziemią w pomieszczeniach, na ulicach, na morzu.

Czekam na komentarze. 
Alandar 
28.1.2005 11:46 
Hmm.. a nie można tego uzależnić od tego czy postać lata?
Czyli:
if podloze=powietrze $n unosi się w powietrzu.
else if lata
if podloze=woda $n unosi się nad woda.
else $n unosi się nad ziemią.
else if podloze=woda $n brodzi tu w wodzie.
else normalny opis $n z krainki.
Podobnie dla przedmiotów, tylko dla nich prościej bo nie latają.
Za to można by to uzależnić od materiału, metale mogłyby błyszczeć w wodzie, drewno unosić się na wodzie, a reszta leżeć na dnie. 
Alandar 
28.1.2005 11:47 
Ech, szlag, zjadło spacje
Miało byc:
if podloze=powietrze $n unosi się w powietrzu.
else if lata
. if podloze=woda $n unosi się nad woda.
. else $n unosi się nad ziemią.
else if podloze=woda $n brodzi tu w wodzie.
else normalny opis $n z krainki. 
Lam 
28.1.2005 14:23 
Przecieć long_descr_progi zrobisz w 5 sekund (no, w rzeczywistości z minutę). Tak samo możesz zrobić dodatkowe długie opisy bez pisania ton ifów w formie jakiegoś opcjonalnego bloku jak 'E' w przedmiotach, ale z kilkoma opisami dla sytuacji, kiedy to, kiedy śmo, kiedy owo.

Jakkolwiek byś tego nie rozwiązał, kto dla 5600 mobów wpisze kilkanaście nowych opisów dla każdego, skoro niektóre nie mają opisów i nie ma kto tego zrobić od lat? Mój sposób z generowaniem wszystkich opisów jest o tyle lepszy, że nie wymaga żadnej interwencji krainkowców, żeby dać jakieś rezultaty (choć na pewno nie zawsze idealne). Wystarczy jedna lista prototypów opisów, która na pewno rozrośnie się bardzo w zależności od typu podłoża, cech rasy itd. i na pewno nadal nie będzie wystarczająca dla zupełnie wszystkich zachowań/sytuacji, ale można ją doszlifować do takiego momentu, że tylko kilka mobów będzie tak wyjątkowych, że będą wymagały takich long_descr_progów. 
Lam 
28.1.2005 14:27 
Może za mało nacisku położyłem na listę ras. Jest ona dziesiątki razy mniejsza od listy mobów i można w niej umieścić dodatkowe cechy całych grup mobów. Tym sposobem można obejść sygnalizowany przeze mnie problem podłoża. Rasa ptaków może mieć zapisane, aby fruwać wszędzie ponad wodą, a rasa ryb, aby pływać w wodzie, a nie poza nią. Pracy dużo, ale zdecydowanie mniej niż przerabianie mobów :) 
Ulryk 
28.1.2005 14:42 
Ja oczywiście z chęcią zajmę się tabelą ras, gdy już będzie wiadomo, co mam tam zrobić. 
Alandar 
28.1.2005 14:43 
No i znowu się nie zrozumieliśmy, własnie to miałem na myśli. To ma być zakodowane, nie napisane w kraince. To była własnie taka najprostsza lista prototypów opisów.
Ew. rzeczywiście możnaby zrobić tablicę opisy[ RASY ][ PODLOZE ][ POZYCJA ], tylko to dość spore by było i mam wrażenie, że jednak sporo by się powtarzało. 
Lam 
20.2.2005 11:26 
Trochę czasu minęło - pracujesz nad tym, czy mam odrzucić jako coś, czego nikt się nie podejmie? :) 
Alandar 
20.2.2005 17:18 
Nie - nie pracuję nad tym.
Nie - nie zamykać, chyba, że bardzo Cię denerwuje ten jeden niezamknięty temat. Chwilowo cierpię na ogólny brak czas spowodowanym straszliwym jego marnotrawieniem na różne całkiem niepotrzebne rzeczy.
Zapewne to się zmieni w skończonym czasie i na pewno tym się zajmę. To czy zamkniesz go czy nie, nie przyspieszy ani nie spowolni prac, jednak będę miał gdzie ogłosić że zostały ukończone :) 
Lam 
20.2.2005 20:42 
Mi wystarczy, że jest u Ciebie w przypisanych, więc nie śmieci mi widoku "nowe" tylko Tobie "moje przypisane (do zrobienia)", co motywuje, przynajmniej mnie :) 
Lam 
4.6.2006 16:14 
Tak mi się to jakoś w oczy rzuciło. Stan na dziś:
- przedmioty opadają pod wodę,
- opisy mobów stacjonarnych są zmieniane na automatyczne po wyprowadzeniu moba poza "posterunek",
- każdy mob może mieć long_descr_proga obsługującego wszystko, co sobie wymarzy.
Oznacza to, że każdy błąd o złym opisie moba zgłoszony przez graczy można jakoś rozwiązać.

Alandarowi pozostawmy zabawy w "umiodnienie" opisów automatycznych mobów, jeżeli rzeczywiście ma ochotę (a po dotychczasowej historii widać, czy ma ;)). 
AngelinaL 
13.4.2014 8:37 
Ktos sie odchudzanie ze mna ? Wyszukajcie sobie w google - Skuteczne odchudzanie by TicAngelina - napewno sie przyda 


Dodaj komentarz

Główna : błędy