Nr | Opis | Stan | Zgłaszający | Przypisany do | Dodano |
---|---|---|---|---|---|
134 | majac Wplyw: 'skradanie sie' moza by bez problemu omijac trolla | otwarty ponownie | Isaa | 18.2.2005 22:25 |
Dodaj komentarz
Komentarze:
Autor | Treść |
---|---|
Lam 19.2.2005 9:10 |
Troll nie jest aż tak głupi, żeby nie zauważyć, że ktoś mu zniknął z pola widzenia i bezbłędnie zgaduje, że ów ktoś udał się na południe, skąd może go zawrócić wielka łapa trolla. Twój pomysł można rozszerzyć bardziej - agresywne postacie mogłyby nie zauważać, że wchodzisz do pomieszczenia, kiedy się skradasz. Czemu tego nie zgłosiłeś? Jak dla mnie kandydat do odrzucenia. |
Alandar 20.2.2005 23:23 |
Hmm.. jak dla mnie coś w tym jest. I powiem szczerze, że nawet popieram to bardziej radykalne podejście. Dodałbym wpływ "wyostrzony słuch", czy coś w ten deseń, i umożliwił przemknięcie się osobnika ze skradaniem obok nawet agresywnego potwora bez wyostrzonego słuchu. Inną ewentualnością jest danie jakichś rozsądnych szans na przmknięcie (powiedzmy 60-70%). To samo tyczy się greet_progów. Jeśli delikwent jednak zechce stanąć obok agresywnego potwora mając jedynie skradanie to powiedzmy po sekundzie czy dwóch potwór orientuje się, że koleś stoi obok niego i rzuca się normalnie do ataku. greet_prog też mógłby reagować z takim opóźnieniem, ale to już kwestia bardziej dyskusyjna. Wiem, że ciężko będzie uzmysłowić krainorobom-progopisarzom, że koleś może mieć skradanie i mimo wszystko greet_prog 100~ nie zawsze zadziała. |
Isaa 20.2.2005 23:30 |
Aktualnie skradanie sluzy tylko zabojca. Daja chodze za kims, niewidke, skradanie i w odpowidnim momencie atakuja ;) Innym pomyslem moze byc powiazanie skradania z okradaniem. Chyba oczywiste ze jak sie do kogos zakradles to latwiej Ci bedzie go obrobic? |
Isaa 20.2.2005 23:36 |
Poprawie sie, zabojcom*. |
Isaa 20.2.2005 23:52 |
... latwiej obrobic czy zasztyletowac. |
Ulryk 21.2.2005 17:13 |
Skąd założenie, że troll nie zwraca uwagi na skradanie? Tak się składa, że zwraca uwagę na całą gamę różnych czynników o których pisać nie zamierzam. Błąd oczywiście należy do "urojonych". |
Alandar 21.2.2005 20:42 |
Ej, wróć, tak się nie robi. Nie ustosunkowałeś się w ogóle do mojej wypowiedzi. To raz. A dwa to nie błąd tylko pomysł. I został rozwinięty poza samego trolla. |
Ulryk 21.2.2005 21:17 |
No dobra, masz rację. greet_progi powinny odpalać się zawsze. Możesz umieścić w nich sprawdzanie, czy koleś się skrada, czy nie... Agresywne moby i strażnicy mogliby faktycznie mieć rzut za spostrzegawczość i to byłoby fajne rozwiązanie. Pomysł zamknąłem, gdyż dotyczył trolla i jako taki był bezzasadny. Wasze rozwinięcie stanowiło odejście od tematu i w sumie powinno być poruszone w innym miejscu. Skoro jednak jest tutaj, to faktycznie, najlepiej je tutaj rozwinąć i zakończyć. |
Lam 24.2.2005 11:53 |
Z pewnością nie wolno nam zerwać kompatybilności z istniejącymi krainami, chyba, że chcemy się "bawić" w poprawianie wszystkich mobów i ich progów. Zamiast dodatkowego wpływu/flagi zachowania "spostrzegawczość" raczej dałbym "ciamajdowatość", czyli mógłbyś ustalić, który mob daje się nabrać na skradanie nawet, kiedy jest agresywny. A w progu to jest możliwe w każdej chwili - jeśli tylko twórca proga uzna, że jego mob jest ciamajdowaty, wystarczy proste if isaffected( $n, 15 ) i zawsze wystarczyło. Co do agresywności otworzę oddzielny pomysł po południu, bo mam to od dłuższego czasu rozpisane. |
eUGlKhzpo 3.3.2013 14:01 |
(komentarz nie związany z tematem) |